Odsłony: 3126

Z Doliny Pięciu Stawów Polskich do Morskiego Oka przez Szpiglasową Przełęcz....

Szlak przez Szpiglasową Przełęcz

Wyruszamy ze schroniska w Dolinie Pięciu Stawów Polskich (ok. 1625 - 1900 m.n.p.m.) Kierujemy się do Wielkiego Stawu, obchodzimy go po prawej stronie. Dochodzimy do rozwidlenia szlaków (prawo na Kozi Wierch, prosto - Zawrat), my skręcamy w lewo. Przed nami zbocze Miedzianego, idziemy zakosami pod górę. Za nami ciekawy widok w kierunku na schronisko (galeria). Przed sama przełęczą zaczyna się podejście z łańcuchami (średni stopień trudności).
Stajemy na Szpiglasowej Przełęczy, oczarowani panoramą szczytów. Za nami korona Orlej Perci z widokiem na stawy doliny. Przed Mnich z Wrotami Chałubińkiego, z boku wyłania się Morskie Oko. Kto mniej zmęczony ten może zdobyć Szpiglasowy Wierch. ;)
Po odpoczynku udajemy się w dół do Morskiego Oka, coraz bardziej prezentuje się nam Morskie Oko, pojawia się widok na Czarny Staw pod Rysami i same Rysy.
Łagodnym zejściem w poprzek zbocza dochodzimy do schroniska przy Morskim Oku.

Ząb -wieś podhalańska

Widok obok domu Widok obok domu Widok na Ząb Widok na Ząb Widok na Ząb, Gubałówkę Widok na Ząb, Gubałówkę kościół w Zębie kościół w Zębie kościół w Zębie kościół w Zębie
Kaplica Kaplica Kolejka szynowa Kolejka szynowa Widok na Zakopane Widok na Zakopane Zakopane nocą Zakopane nocą panorama Tatr panorama Tatr
kaplica kaplica wyciąg Harenda wyciąg Harenda Wyciąg Suche Wyciąg Suche Szymoszkowa Szymoszkowa Szymoszkowa Szymoszkowa